Klantenservice voor leerlingen
Hulp nodig?
Neem contact op met onze klantenservice voor leerlingen.
Ontvangen boekenpakket niet compleet?
Let op bij het controleren van je boekenlevering. Op de pakbon staat aangegeven wat er in de doos zit, bijvoorbeeld negen van de negen boeken. Maar dit betekent niet dat je volledige bestelling in een keer wordt geleverd.
Controleer daarom altijd ook je boekenlijst in het Leerlingportaal. Staat daar dat een titel nog wordt nageleverd? Dan komt het boek vanzelf jouw kant, hiervoor hoef je niets te doen.
Levering
+Hoe en wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Heb je voor de eerste maandag van de schoolvakantie besteld? Dan leveren wij je bestelling voordat het nieuwe schooljaar start. Je kunt via je persoonlijke Iddink account, onder het menu 'Bestellingen' de status van je bestelling bekijken. Zodra we je bestelling hebben verstuurd, ontvang je van ons een e-mail met Track & Trace zodat je je bestelling kunt volgen.
+Mijn boek is beschadigd of beschreven
Heb je een beschadigd of beschreven boek ontvangen? Dan kan je dit aangeven bij iets melden over je boekenpakket.
Gaat het om een boek dat je in bruikleen hebt? Dan registreren we dat je het boek beschadigd hebt ontvangen. We kunnen het boek omruilen als het zo beschadigd of beschreven is dat je er liever niet meer mee werkt.
+Kan mijn bestelling met spoed verwerkt worden?
We kunnen je bestelling niet met spoed verwerken als je vergeten bent te bestellen, maar zorgen er uiteraard wel voor dat je bestelling zo snel mogelijk geleverd krijgt.
Het is niet mogelijk om je bestelling bij ons op te halen. Via e-mail houden we je op de hoogte van de status van de bestelling.
+Er is een boek dubbel geleverd
Heb je een boek dubbel ontvangen? Sorry daarvoor! Je kunt dit bij ons melden via iets melden over je boekenpakket. Wij sturen je dan email waarin uitgelegd staat hoe je het dubbele boek kunt terugsturen. Alvast bedankt voor het doorgeven!
+Hoe kan ik mijn pakket volgen?
De uitlevering van onze pakketten verloopt via PostNL. Zodra jouw pakket wordt meegegeven aan PostNL, ontvang je een mail waarin staat wanneer het pakket bij jou thuis verwacht wordt.
+Er ontbreekt een boek in mijn geleverde pakket
Ontbreekt er een boek in je bestelling? Dat kan gebeuren wanneer de uitgever het boek nog niet heeft uitgeleverd aan ons. Sorry daarvoor! Eventuele naleveringen worden vermeld in het leerlingportaal.
Wordt het ontbrekende boek niet als nalevering vermeld? Dan kun je een melding maken in 'iets melden over je boekenpakket'. Je ontvangt binnen één werkdag een reactie en het ontbrekende boek sturen wij op zodra het bij ons binnen is.
+Ik wil een betaling in termijnen aanvragen
Het is, onder bepaalde voorwaarden, mogelijk om een betalingsregeling in termijnen met ons af te spreken. Kijk bij Betaling in termijnen aanvragen of dit voor jou het geval is.
+Volgens de Track&Trace van PostNL is mijn pakket afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen
Dat is vervelend. We helpen je graag verder. Klik hier om een melding te maken over je niet ontvangen pakket.
+Ik heb de bestelling van iemand anders ontvangen
Heb je een bestelling van iemand anders ontvangen? Sorry daarvoor! Neem dan alsjeblieft contact op via één van onze contactopties, dan gaan we dit zo snel als mogelijk voor je oplossen.
Bestellen
+Is het mogelijk om alleen nieuwe boeken te bestellen?
Wij leveren, zolang de voorraad strekt, gebruikte boeken uit. Bepaalde boeken, zoals bijvoorbeeld werkboeken, woordenboeken en atlassen worden altijd nieuw geleverd. Leveren wij een gebruikt boek? Dan brengen wij uiteraard niet de nieuwprijs in rekening. Je ontvangt dan van ons een aangepaste factuur.
+Het boek dat ik wil bestellen is uitverkocht
In veel gevallen hebben wij het boek nog wel op voorraad en kunnen wij nog aan jou leveren. Kunnen wij het boek onverhoopt toch niet leveren? Dan laten we je dit zo snel mogelijk weten.
+Voor wanneer moet ik besteld hebben?
Het is belangrijk dat je voor de eerste maandag van de schoolvakantie bestelt zodat je verzekerd bent dat je je boeken en andere leermiddelen voor de start van het nieuwe schooljaar ontvangt.
+Ik kan mijn keuzevak niet bestellen
Bestel je wel voor de juiste klas, maar staat het keuzevak er niet bij? Dan heeft jouw school dit vak niet als keuzevak opgegeven. We vragen je hierover contact op te nemen met je school.
+Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen?
Via Mijn Iddink, optie 'Bestellingen' kun je ook je bestellingen inzien. Wordt je bestelling niet onder 'Bestellingen' getoond? Dan adviseren we je om de bestelling opnieuw te plaatsen.
+Wanneer krijg ik mijn bestel- en/of inleverinformatie?
Je ontvangt uiterlijk één week voor het inleveren op school je bestel- en inleverinformatie. In de bestelinformatie staat onder andere jouw schoolcode, je inlognaam en nog andere belangrijke informatie over het bestellen en de levering van jouw pakket. Heb je nog niet eerder bij Iddink besteld of start je bij een nieuwe school? Dan ontvang je de bestelinformatie van jouw nieuwe school.
Je kunt in je Iddink account onder inleveringen ook informatie over het inleveren terugvinden.
+Ik heb op een verkeerd adres besteld. Wat nu?
Is je bestelling nog niet verzonden? Dan kun je in je Iddink account via 'Mijn gegevens' je adres wijzigen. Wij sturen je bestelling dan naar het juiste adres. Is jouw bestelling al verzonden? Dan adviseren we je om de Track & Trace goed in de gaten te houden en het pakket zelf op te halen.
+Ik heb voor een verkeerde klas besteld
Heb jij je bestelling nog niet ontvangen? Annuleer dan je bestelling bij 'Bestellingen'. Je kunt daarna een nieuwe bestelling plaatsen.
Heb jij je bestelling al ontvangen? Geef dan via je Iddink account een 'Klaswissel' aan ons door. Wij sturen je dan de juiste leermiddelen toe. Voor alle boeken die je niet gaat gebruiken ontvang je een retourformulier.
+Ik ben van klas/richting veranderd, wat nu?
Wissel je van niveau of richting? Geef dit dan via 'Klaswissel' aan ons door. Wij zorgen er dan voor dat je de juiste boeken zo snel mogelijk ontvangt. Wil je slechts wisselen van één vak of verander je van school, neem dan contact op met onze klantenservice.
Heb jij je bestelling nog niet ontvangen en wissel je van klas/richting? Annuleer dan je bestelling bij 'Bestellingen'. Je kunt daarna een nieuwe bestelling plaatsen.
+Ik ben wat vergeten te bestellen
Je kunt via 'Bestellen' in het Leerlingenportaal de leermiddelen nabestellen die je vergeten bent.
+Ik kan nog geen bestelling plaatsen voor het nieuwe schooljaar?
Jouw school stelt de nieuwe leermiddelenlijst vast in samenwerking met Iddink. Het kan zijn dat de leermiddelenlijst voor het nieuwe schooljaar nog niet is vastgesteld. In dat geval kun je nog niet bestellen.
Wil je van ons een seintje ontvangen zodra je kunt bestellen? Ga dan naar 'Bestellen', voer je schoolcode in en laat je e-mailadres achter
+Ik wil een deel van mijn bestelling annuleren. Kan dat?
Je kunt in je Iddink account onder het menu 'Bestellingen' (een deel van) je bestelling annuleren. Zodra wij jouw pakket klaarmaken voor verzending is je bestelling niet meer via onze website aan te passen of annuleren. Is je bestelling niet meer te annuleren? Neem dan contact met ons op via één van onze contactopties.
Facturatie
+Wat moet ik invullen bij de betalingsomschrijving?
Als je het bedrag handmatig overmaakt, kun je het beste het factuurnummer invullen bij de betalingsomschrijving. Op die manier kunnen wij het bedrag rechtstreeks aan de factuur koppelen. Weet je het factuurnummer niet? Vul dan je klantnummer in.
Let op! Als je niets invult bij de betalingsomschrijving, weten wij niet van wie het bedrag afkomstig is.
+Ik heb een creditnota ontvangen
Het bedrag wordt teruggestort op het bij ons bekende rekeningnummer. Je kunt in je Iddink account je rekeningnummer opgeven of wijzigen.
+Ik ben het niet eens met mijn factuur
Ben je het niet eens met je factuur voor niet ingeleverde leerboeken, dan kun je hier iets melden over je niet ingeleverde boeken.
+Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen
Bij rekeningnummer opgeven of wijzigen in je Iddink account kun je je (nieuwe) rekeningnummer invoeren.
+Ik wil mijn factuur direct online betalen
In je Iddink account kun je onder 'Mijn Facturen' openstaande facturen via iDeal voldoen.
+Ik heb een herinnering/aanmaning ontvangen
Dit betekent dat we jouw betaling niet ontvangen hebben. Voorkom extra kosten door op tijd te betalen. Kun je de betaling niet in één keer voldoen? Schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Dan kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden.
Heb je de rekening al betaald en toch een herinnering van ons ontvangen? We kijken het graag voor je na. Je kunt hier jouw Betaalbewijs uploaden, bijvoorbeeld een kopie van de overschrijving.
+Wat is jullie bankrekeningnummer?
Ons rekeningnummer is: NL 34 RABO 0112370160. Vergeet bij het overmaken niet je factuurnummer of klantnummer te vermelden. Onze BIC-Code is: RABONL2U.
Digitaal lesmateriaal
+Ik wil iets melden over mijn digitale lesmateriaal
Mocht je een vraag hebben over je digitale lesmateriaal of de digitale licentie werkt niet naar behoren, dan kun je dit bij ons aangeven. Je kunt deze melding maken via je Iddink account, optie Iets melden over je digitale lesmateriaal.
+Waar vind ik mijn digitale lesmateriaal?
De meeste scholen kiezen ervoor om het digitale lesmateriaal klaar te zetten in de door hen gebruikte ELO/schoolportaal (bijvoorbeeld Magister, Somtoday of itslearning).
Ervaar je problemen met de toegang tot je digitale lesmateriaal? Meld dit dan via Iets melden over je digitale lesmateriaal.
+Wat is een ELO / schoolportaal?
Dit is de Elektronische Leer Omgeving van je school, bijvoorbeeld Magister, Somtoday of itslearning. In je ELO/schoolportaal kun je je digitale lesmateriaal vinden.
+Ik wil mijn digitale licentie annuleren
Ongebruikte (niet geactiveerde) licenties kunnen binnen twee weken na levering geannuleerd worden. Je kunt je licentie annuleren via iets melden over je boekenpakket.
+Wie heeft toegang tot mijn digitale leerresultaten?
Iddink heeft geen toegang tot jouw digitale leerresultaten, wij zorgen er alleen voor dat je lesmateriaal geleverd wordt. De uitgeverij is verantwoordelijk voor het digitale product. Alleen jij en bevoegde personen van jouw school hebben toegang tot jouw digitale leerresultaten.
Mijn Iddink
+Hoe moet ik registreren?
Als je nog niet eerder bij Iddink besteld hebt, dien je je te registreren. We vragen hier bijvoorbeeld je e-mailadres op en je huisadres. Klik op Log in en klik hierna op de knop 'Registreren'. Voer altijd je eigen naam in en niet die van één van je ouders/verzorgers.
+Mijn e-mailadres is gewijzigd en mijn inloggegevens werken niet
Ben je je inloggegevens kwijt en is je e-mailadres gewijzigd of weet je niet meer met welk e-mailadres je bij ons bekend bent? Klik hier.
+Hoe log ik in?
Heb je al eerder bij Iddink besteld? Dan heb je al een persoonlijk Iddink account. Je kunt dan inloggen met de inlognaam en het wachtwoord dat je destijds zelf bedacht hebt.
Weet je je inloggevens niet meer? Maak dan gebruik van de optie 'ik ben mijn inlognaam en/of wachtwoord vergeten'. Je ontvangt dan een e-mail waarin je inlognaam vermeld staat, en een link waarmee je je wachtwoord kunt wijzigen.
Maak, in verband met de levering van jouw digitale lesmateriaal, geen nieuw bestelaccount aan. Kom je er echt niet uit? Neem dan contact op met onze klantenservice.
+Hoe kan ik mijn gegevens bij jullie inzien en wijzigen?
Bij Iddink kun je je gegevens inzien via je Iddink account. Je kunt hier ook direct gegevens als bijvoorbeeld je adres wijzigen. Het is, omdat het account persoonsgebonden is niet mogelijk om je naam te wijzigen. Mocht je je naam willen wijzigen, stuur ons dan een mail via je Iddink account.
Heb je aanvullende vragen? Neem dan contact met ons op. Let op: i.v.m. AVG nemen wij telefonisch geen wijzigingen aan.
+Ik heb de validatiemail niet ontvangen?
Heb je geen validatie e-mail ontvangen? Controleer dan of de e-mail in je spamfolder terecht is gekomen. Is dat niet het geval, log dan in op je persoonlijke Iddink omgeving om de validatiemail opnieuw te versturen.